torsdag 11 augusti 2011

8.01 - 41.21

Har haft som mål att springa med 5min/km-fart på mina pass (förrutom intervallerna såklart) och att med tiden öka distansen...
Det känns som att det inte var så längesedan som man skrev om 3-4km rundor, det blev 6km och nu de senaste gångerna har det varit 8km. Idag på tiden 41.21 (40.00 hade varit exakt 5min/km).
Ska hålla den här distansen ett par veckor till innan jag går på 10km, ska öka väldigt långsamt för att hitta "rätt löpning".
Hoppas snart att jag får tid och ork för att sätta mig in mer i Garmin-klockan så att jag kan börja lägga upp passen också.

Efter dagens löpning blev det styrka/bålstabilitet, ett lagom pass för att göra kroppen mör inför morgondagen!

Det som var extra kul var att jag under hela löparpasset kände att jag kunde ge mycket mer, en härlig känsla!!

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar