söndag 14 augusti 2011

Any given Sunday 140811

Söndag, träningsledigt, fotboll, morgonkaffe i soffan....
Söndagar är ibland bara för bra och jag är faktiskt glad över att vädret är dåligt, då behöver jag inte känna press för att hitta på en massa saker!
Jag kan sitta här i lugn och ro, läsa träningsbloggar och samla motivation inför kommande vecka och dess utmaningar!

Idag är det fotboll med hårdsatsande 15-åringar i Hvetlanda GIF, det är andra-laget som åker till lilla Vrigstad för att plocka hem tre pinnar!
Jag har suttit och slipat på taktiken, grundfilosofin är alltid att rulla bollen så mycket som möjligt och så snabbt vi klarar av!
Några spelare kommer få testa lite nya positioner, men magkänslan är rätt att de ska klara av det!




Nu sitter jag med en kaffekopp i handen och läser AB, har hittat en del artiklar att kommentera, följer upp med länkar längre ned.

Wissman missade VM-gränsen:
Tycker riktigt synd om honom att inte få åka till VM, han har varit med världseliten under ett bra tag och han hör hemma i ett VM. Jag hoppas att Sverige får fram fler friidrottare så att de kan pressa varandra till bättre prestationer i framtiden!

Nytt svenskt rekord på 400m:
Från en bitter nyhet inom friidrottssverige till en jättepossitiv!
På damernas 400m satte igår Moa Hjelmer nytt svenskt rekord, det gamla rekordet har varit sveriges bästa tid i 25år! Hon är redan klar för VM på 200m och har nu också en liten möjlighet att även få ställa upp i 400m. Kul!

Seb om drömmålet:
Som fotbollstokig har jag alltid gillat Sebastian Larsson, han är för mig något av en svensk Beckham. Jag tycker inte att han i Sverige har fått den uppmärksamheten som han förtjänar men jag är ganska säker på att han slår igenom på allvar i år!
Hans nya klubb Sunderland storsatsar och ser honom som en av kuggarna, i går gjorde han första tävlingsmålet för sin nya klubb när de spelade 1-1 mot Liverpool.
Kolla in länken och njut av filmklippet!



Länkar:
ÖV: HvGIF talanger
AB: Wissman missade VM-gränsen
AB: Nytt svenskt rekord på 400m
AB: Här föds en ny stjärna! Ang Moa Hjelmer
AB: Seb om drömmålet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar