fredag 12 augusti 2011

TRG-Veckan slut!

Då var veckans sista träningspass avklarat..!
Det blev något som tydligen kallas för "naturliga intervaller" där man springer fort i uppförsbackarna och sakta i nedför och i flacka partier.
Banan som jag sprang på är 2.5km och innehåller en riktig monsterbacke samt en backe som var lite för kort så man fick öka tempot redan innan backen.
Det blev två varv på banan, plus jogging fram och tillbaka till banan. 5.5km, men nog så jobbiga kilometer.

Så nu är träningsveckan över och det är dags att börja njuta av helgen! (Även om jag jobbar imorgon).

Jag hade nästan, iaf. för en stund glömt bort att världens härligaste fotbollsliga drar igång imorgon!
Och så de gör det, Viasat Fotboll visar först Liverpool - Sunderland och sedan Newcastle - Arsenal. Två rikigt bra matcher!
Dock läste jag just på AB att Fabregas är klar för Barca (se länk längre ned), och i så fall tror jag personligen att Arsenal redan där har försvunnit från guldstriden!
Jag tror att han kunde vara den avgörande faktorn för Arsenal's spel.
Sedan såg jag också att AB, skriver att Nasri kan hamna i City redan på måndag och då måste jag säga att jag verkligen tycker synd om Arsenal som isf. kanske till och med slänger bort en Europaplats.
Men det är ju spelare som inte vill spela för klubben och att tvinga dem till att stanna brukar oftast leda till att de inte presterar heller.

Jag håller United som favortiter till guldet i år igen, inte bara för att jag är United-fan utan för att jag tycker att deras trupp ser komplett ut. 2:a platsen tror jag att Chelsea och City slåss om! 4:e och 5:e är mer oviss men jag gissar på Liverpool och Tottenham! Men vi får väl se...

AB: Fabregas helt klar för Barca
AB: Manchini hoppas på Nasri innan måndag

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar