onsdag 14 november 2012

Äntligen besked, nu siktar vi mot framtiden

Åter sent hemkommen från träning, ligger i sängen med ett stort leende på läpparna. Dels för att träningen var riktigt bra och att jag är stolt över killarna som börjar ta stort ansvar.
Även denna träningen var uppbyggd med possesionspel, teknik (bas) och tempospel, hela träningen flöt på riktigt bra och där tempot skulle vara högt så var det riktigt högt. Under tekniken var tempot självklart något lägre, men kvaliteten hölls uppe och killarna fick jobba med hela kroppen.

En annan anledning till att jag ikväll kommer somna riktigt nöjd och glad är för att jag äntligen fått det besked som jag hoppats på. Säsongen 2013 är jag ansvarig ledare för träningsgrupp 2, och kan då fortsätta det jobb som Vladan påbörjat under säsongen 2012. Jag kommer tillsammans med honom jobba för att utvecklingen av våra unga talanger ska följa samma väg. Spelarna skall vara maximalt förberedda för att ta klivet upp till träningsgrupp 1.
För mig kommer det bli min första säsong som huvudansvarig för en träningsgrupp, men så länge jag har bollplank som Vladan och Milan så är jag väldigt säker på att det kommer att gå riktigt bra.

Nu siktar vi vidare mot framtiden, utvecklingen och en ljus framtid för många av våra talanger!

//M

P.S. Zlatan är en hjälte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar