lördag 24 november 2012

Grabbarna spelade mot Landsbro Dam

Idag mötte en del av grabbarna som jag tränar, Landsbro Dam från division 1, självklart ett spännande utbyte. Jag var själv inte med men meddelade trupp och mål till mina tränarkollegor, för oss var målet att ha ett nästan överdrivet stort bollinnehav och låta damerna träna på press. Enligt vad jag hört från mins kollegor uppfyllde vi det målet.

Om en vecka är det dags för oss att möta dem igen, idag vann vi med 8-0 och vi får se vad de har tränat extra på under veckan. Jag tror och hoppas att de ändå ser detta som en bra träning där de får chansen att öva i ett högre tempo än vad de är vana vid!

För oss handlar kommande vecka om att få upp flåset en aning och lägga en grund för att också kunna höja tempot framöver, både på träning och match!

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar