tisdag 20 november 2012

HvGIF i toppen av Småland

Sitter i lunchrummet på jobbet, lunchen är färdigäten och det finns utrymme för en stunds tänkande och filosoferande.
Min syster brukar påpeka att vi tänker för mycket och att det är något vi ärvt från vår far, men samtidigt tror jag att det är utvecklande, så jag lyssnar bara halvt på hennes varningar.

De senaste dagarna har mina tankar gått mycket till klubbens talangutveckling och satsning på ungdomar, och den senaste säsongen har visat resultat för HvGIF.
Enligt klubbens egna utsago är HvGIF den klubb i Småland med flest ungdomslag som vunnit serien, jag brukar säga att det är betydelselöst på ungdomsnivå att kolla tabeller och dylikt.
Men jag gläds ändå åt dessa resultat.

Jag tror att det beror på att många duktiga ledare i föreningen väljer att utbilda sig via SvFF.
Jag tror att det gör oss ännu lite starkare.
Jag tror också att det beror på att vi lägger stor kraft på teknikträning och på vilka instruktioner vi ger spelarna.
Jag vet att inga av dessa lag är lag som toppas, utan lag där just laget står i fokus och det gör mig ännu mer stolt.

Jag ser det här som ett tecken på att HvGIF's satsning på att bli en riktigt bra talangfabrik med en enorm bredd kommer att ge resultat. Inte bara för HvGIF utan för hela kommunen, och i framtiden förhoppningsvis också i ett ännu större perspektiv!

Bra jobbat alla ungdomsledare i HvGIF (och i andra föreningar) NI gör ett jäkligt bra och viktigt jobb för Svensk Fotboll!

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar