måndag 12 november 2012

Inför Fotbollsgalan

Ikväll är det dags för fotbollsgalan, och det är dags för Zlatan att få guldbollen, (igen), men allt annat vore väl ändå ett skämt.
Ännu en gång har Zlatan varit en av världens mest uppmärksammade transfer när han i somras gick från Milan till PSG. I PSG har han också fortsatt att leverera och visat att han tillhör den absoluta världstoppen, både i den franska ligan och i CL.

Om jag hade fått välja vilka av de nominerade som skulle få priser hade jag valt följande:

Målvakt: Pär Hansson
Back: Jonas Olsson
Mittfältare: Rasmus Elm
Forward: Zlatan Ibrahimovic
Allsvenska spelare: Pontus Jansson
Allsvenska nykomling: Viktor Claesson
Tränare: Roar Hansen

Guldbollen: Zlatan Ibrahimovic

Dessutom tycker jag att man skulle införa ett nytt pris med namnet "Europeiska genombrott" och där hade jag velat ha Alex Kacaniklic som vinnare.

Ikväll delas priserna ut, vi får se om jag har några rätt.


//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar