söndag 25 november 2012

Pluggande på en söndag

Efter att ha varit på Lagrells Ledarakademi igår funderade jag en hel del över hur Sverige kan vara så otroligt bra på idrott, trots att vi är ett väldigt litet land.
Ändå är det sällan som idrottsstjärnorna lyckas motsvara våra allt för höga förväntningar.

Idag började jag läsa på lite inför diplomkursen "Uefa B" som jag ska åka på den 7 10 dec, jag började med att läsa igenom "Fotbollens spela, lek och lär", tidigt i boken står två visioner som SvFF har med verksamheten:
1. Alla ska få möjlighet att spela fotboll.
2. Svenska landslagen i fotboll ska ta medalj i världsmästerskap.
(OBS, har inte boken framför mig just nu så det kan vara felciterat med innebörden är sådan).

Åter igen slår det mig.
Svensk Idrott är bra, riktigt bra!

Efter att sedan ha råpluggat i fyra-fem timmar har jag nu hamnat i TV soffan.
Men tanken är att läsa igenom materialet ett antal gånger, dels är det bra inför kursen och provet, samtidigt är det bra att uppdatera sig med tanke på ens egna träningar.

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar