tisdag 27 november 2012

Sista tisdagen i november

Har suttit hela morgonen med att betala och arkivera räkningar, nästan märkligt när man inser att den allra största delen av ens hårda arbete går till ren överlevnad.
Jag brukar klassa räkningar i ett excelblad över hur viktiga de är, dvs. "Överlevnad", "Nyttigt" och "Onyttigt", det är för att enkelt kunna se vad man kan spara in på om livet skulle förändras och man behöver snåla.
Men sanningen är att det som kostar absolut mest är boende, el och försäkring. Efter det kommer för mig självklart bil och disel följt av mat. Där efter kommer småposter som telefoni, tv mm.
Men jag ska faktiskt inte klaga, det är egentligen inte så att jag och Ella behöver dra ned på utgifterna för tillfället! Men det är bra att ha koll!

Nu till en tråkig sak, jag måste byta däck... Från den 1 dec räcker det med en snöflinga så säger lagen att vinterdäcken måste sitta på, fuck. Jag hinner inte byta någon annan dag men det känns alldeles för tidigt att redan byta! Troligen hade man kunnat köra två veckor till, minst, på sommardäck. Men bara att acceptera läget!

Sen ikväll blir det två fotbollsträningar, alltid kul, ett som assisterande och en på egen hand! Nu är det bara en dryg vecka kvar till diplomkursen så det gäller att finslipa kunskaperna!

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar