onsdag 21 november 2012

Tiderna räcker inte till

I kommunen (Vetlanda) byggdes förra hösten gamla bandybanan om och blev en konstgräsanläggning, vilket har varit ett lyft för fotbollsklubbarna i stan.
Men redan nu i slutet av November börjar tiderna tryta, och bara ett par hundra meter bort står en obehandlad grusplan.

Om man inte har för avsikt att driva vidare grusplanen så vore det kanske en idé att fundera på om man kan lösa ekonomi för att göra om även den till en konstgräsplan.
Arenabolaget som idag driver ett stort område med bandyhall, hockeyhall och konstgräsarenan kanske skulle vara intresserade av att ha en till konstgräs anläggning?
Området skulle då bli ännu mer attraktivt och en bra yta för uthyrning till alla idrotsklubbar i regionen.
Klubbarna borde definitivt vara intresserade av att utöka och förbättra området.

Samtidigt vet jag att kommunen pressas hårt av andra föreningar som t.ex. vill att kommunen är med och stöttar finansiering av inomhushallar för gymnastik, innebandy och handboll.
Men kanske bör man titta på lösningar som exempelvis den man har i Växjö där ett av stadens gym numera hyr lokal i ishallen.
För mig vore det en dröm om det fanns en gymanläggning på området där Sapa Arena ligger, kanske finns det ett befintligt gym i staden som vore intresserade, jag vet inte, men att ha all idrott på ett område vore fantastiskt!

Jag har skrivit ett inlägg tidigare ang konstgräset, och jag vill även i detta inlägget påpeka hur tacksam jag är att vi äntligen fått konstgräs.
Men samtidigt ser jag bristen på tiderna!
Vill vi kunna fortsätta med bra träningar under höst/vår kommer vi att förr eller senare behöva en plan till.
Och som jag skrev tidigare så vore det fantastiskt med fler anläggningar på samma område, tänk vilken rullians på idrottsmänniskor som skulle röra sig där!

En utopi?
Kanske.
Men framförallt ett klart mål att förbättra hela kommunens idrottsverksamhet!

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar