söndag 2 december 2012

Årskrönika 1/4: Nya mottot

Jag vet att jag skrivit om detta innan, men ämnet får också inleda min årskrönika.
Det var nyårsafton 2011 som jag lovade att under 2012 följa mitt nya motto: "2012 kommer att bli det bästa året någonsin".

Så oavsett vad som hänt under 2012 har jag försökt att tänka på mitt motto och genom det bli mer positiv. Och 2012 har bringat positiva saker!

Under våren blev jag sjuk, kombinationen av stress och dålig mat fick mina värden att gå i botten och orken tog slut, helt och hållet.
Det positiva med det är att jag fick bättre insyn i hur viktig kosten är, genom ordination från läkare lärde jag mig om olika ämnen som kroppen behöver och vart ämnena finns.
Jag lärde mig också vikten med att strukturera vardagen, att skriva listor på allt som ska göras och i vilken ordning de ska göras. Ett tips är också att beräkna tiden för hur lång tid det kommer att ta, lägg sedan på 20% av tiden, då får man en rimlig marginal.

Efter sommaren var jag på topp, dessutom hade fotbollen börjat gå bättre strax innan sommaruppehållet och man kände visst hopp.
Tyvärr åkte vi ur serien, vi åkte ur med seriens absolut yngsta lag och en poäng från kvalplats. Överlag tycker jag att vi gjorde en helt okej säsong, men vi klarade inte av bortamatcherna.
Så kan man hitta något positivt med att åka ur en division?
Ja, det kan man faktiskt.
Dessa unga killar kommer att ha blivit stärkta av 2012, med hårt arbete så har de snart glömt känslan av att vara förlorare, och i division fyra kommer de att få vara bollförande lag. Jag är säker på att deras utveckling kommer att få en fortsatt skjuts framåt!

För min egen del var det ett väldigt intressant år, jag tog klivet upp som assisterande tränare och för första gången någonsin jobbade jag med seniorer på herrsidan.
Genom huvudtränaren "VL" fick jag lära mig massor och jag är grymt tacksam för denna säsongen.
Under 2012 har jag också varit ansvarig för klubbens utvecklingslag, där satte vi målet att vinna serien, det trots att klubbens utvecklingslag 2011 med i stort sätt samma spelare kom sist.
Vi klarade målet, och tog inför 2013 oss upp i Reserv A, vilket är en betydligt bättre serie.
Så visst kan man säga att 2012, har varit grymt bra!

Utöver detta så har jag och Ella flyttat till en större lägenhet, med perfekt inredning som får en att känna sig hemma! Ella är sjukt duktig!
Vi köpte i januari en ny bil, en suv från Mitsubishi som vi är grymt nöjda med.

Med mindre än en månad kvar av 2012 så tycker jag faktiskt att 2012 har varit det bästa året någonsin!

//M







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar