onsdag 16 januari 2013

Försäsong, silly season och annat

Efter två månaders försäsong återstår bara tre till, Sverige har i särklass den längsta tänkbara försäsongen. Men i och med uppbyggnaden av alla konstgräsplaner kan vi idag bedriva en kvalitetsträning i mitten av januari och vi kan spela matcher på bra underlag,
det kommer troligen under både kort och lång sikt att utveckla svensk fotboll positivt.

Mitt i denna vevan har vi också en Silly Season, något jag försökt skapa ett extra intresse runt i vår lilla stad, hyffsat lyckat också, (det är jättekul när människor vill komma fram och prata om bloggen och dess inlägg).
Men det är svårt att samla information om övergångar i Vetlanda, tidningen skriver inget och flera klubbar sköter sina hemsidor katastrofalt dåligt! Skärpning där!!
Därför är det mycket som är upp till er läsare, kommentera med övergångar eller galna rykten om klubb-byten.
All info är av intresse, jag lovar, det kommer skapa ett större intresse för fotbollen i Vetlanda!

För "min egna" träningsgrupp väntar om drygt en vecka årets första match, vi åker till min hemstad för att testa fotbollskunskapen mot Sandsbro, innan dess återstår det dock ett antal träningstillfällen.

Har ni några matcher på Heds?
Skicka in dem så kan jag lägga upp dem också, vore kul om vi kunde läggs upp så många matcher som möjligt så att de som är intresserade kan gå och kolla!

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar