måndag 7 januari 2013

Intresset för Silly Season i Vetlanda finns

Att det finns ett intresse för Silly Season i Vetlanda bevisade mitt förra inlägg som redan första dagen klättrade upp på topplistan över mest lästa inlägg.
Även om det saknas drygt 600 unika läsare för att hamna längst upp på listan så har inlägget skapat en bra utgångspunkt för att stanna ett tag på topplistan.

När jag flyttade till Vetlanda 2005, slogs jag av att Silly Season inte riktigt existerar i den här stan, visst värvas det, och det värvas mellan rivaler också. Men ingen skriver särskilt mycket om det, ibland är det små artiklar om "toppklubbarna" i tidningen, men absolut inte mer än så.
Och det är inte alls som i de andra städerna där det bedrivs hemsidor som uppdateras dagligen om allt som händer i de lokala klubbarna.
Inlägget igår var mitt första inlägg med sammanfattning av Silly Season i Vetlanda, men med tanke på genomslaget så blir det nog inte mitt sista!

Dock är det svårt när klubbarna själva har väldigt inaktiva hemsidor, flera sidor har inte uppdaterats sedan sista seriematchen i höstas, och om de har uppdaterats handlar det oftast om årsfesten.
Ett stort minus till fotbollsklubbarna i Vetlanda kommun som inte hjälper sig själva eller fotbollen i allmänhet att skapa intresse för säsongen!

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar