söndag 20 januari 2013

Rekorden är slagna

Återigen är det nya rekord på bloggen, denna gången är det nästan alla rekord på en och samma gång.
Antalet läsare under Januari 2013 är redan det största antalet sedan bloggen startade, och då är det ändå elva dagar kvar av månaden. Även antalet kommentarer under en månad är redan slaget.
Jag tror att det beror mycket på "Silly Season Vetlanda" som har skapat ett stort intresse och det är sedan de inläggen startade som det blivit riktigt tryck på sidan. När man läser listan över de mest lästa inläggen ser man också att det är så.
Även rekordet från Google sökmotor är slaget, många sökningar har varit på t.ex. "Fotboll Vetlanda", "Blogg fotboll Vetlanda" och liknande.

Flest lästa inläggen Januari 2013: (Såhär långt).

1. Silly Season Vetlanda, Uppdatering
2. Silly Season Vetlanda 2,0
3. Silly Season Vetlanda 2,1
4. Intresset för fotboll finns men hur tar vi del av det?
5. Försäsong, Silly Season och annat


Förutom att jag kommenterat en hel del Silly Season i Vetlanda så har jag också klankat ned på de flesta klubbarna i hur de sköter sin hemsida, och många jag har pratat med har också bekräftat att de är besvikna på samma sak.
Där hoppas jag att man kan få se några klubbar som tar sig i kragen och låter klubbens intresse leva via nätet, framförallt kan de åtminstone lägga upp när de spelar sina träningsmatcher och hur läget ser ut i truppen. Tummen upp för några klubbar dock, bland annat HvGIF och FC Vetlanda Dam.

FC Vetlanda Dam är en av de klubbar
som i Vetlanda är bäst på att uppdater
sin hemsida.

Januari har annars flutit på bra och för egen del har det inneburit mycket att jobba med gruppdynamiken i Hvetlanda GIFs junior/utvecklingstrupp. Ett arbete som är viktigt i början av säsongen för att sedan kunna jobba lite lättare med själva fotbollsutvecklingen under säsongen.
Nästa vecka drar vi igång med match och då får vi se hur mycket vinterns teknikträning har givit resultat, jag är klar optimist på det.

Nu fortsätter vi att jobba på!
Och glöm inte, har du något som du tycker är av intresse att ta upp ang. fotbollen i Vetlanda, bara meddela mig så kan det troligen dyka upp!

följ @trgmagnus
på twitter.

//M



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar