torsdag 21 februari 2013

Manifestation

Ärendet om Mohammed och hans familj fortlöper och medan polisen letar efter familjen för att verkställa utvisningen så har engagerade ungdomar jobbat hårt för att hjälpa dem att få stanna.

På måndag (25/2) kommer det att bli en manifestation på torget i Vetlanda klockan 18:00.
Även denna manifestation är skapad av dessa härliga ungdomar.
Se till att vara där och gör din röst hörd för mänskliga rättigheter och för hur fel denna behandling av Mohammed är.

Jag har blivit inbjuden att tala på manifestationen vilket jag absolut ser som en ära, men jag kan också säga att ju mer jag läser om fallet, ju argare blir jag!
Jag trodde inte att vi i Sverige behandlade människor på detta sätt.
Men i talet har jag tänkt att lägga all ilska åt sidan, vi gör inte denna manifestation för att klaga på en myndighet eller på något politisk beslut.
Vi gör det här för en kamrat och för hans mamma och pappa.
Vi gör det för deras rätt till en värdigt liv!

Kom till torget på måndag, du behövs!

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar