onsdag 27 februari 2013

Så blev det TRG

Jag har alltid gillat att skriva ned mina tankar och åsikter, och därför blev det ganska naturligt för mig att börja blogga.
Men resan från den allra första bloggen, till dagens "TRG" som läses av hundratals människor varje dag, har varit ganska krokig och kuperad.

Min första blogg döpte jag till "The Curbeside Idiot", vilket vi kan översätta till "Idioten på trottoaren". Och precis som namnet antyder på så är jag precis som många andra, en åsiktsidiot som man får lyssna på om man vill, men man kan också gå rakt förbi, det är helt okej!

På Curbside Idiot kommenterade jag till 99,9% internationell fotboll och jag kommer ihåg att i det inlägg som fick mest uppmärksamhet skrev jag följande "Om inte Liverpool börjar att bete sig som en storklubb snarast så vaknar de snart upp och inser att de blivit ett mediokert mittenlag".
Det jag lärde mig där, bråka aldrig med Liverpool-fans, de finns ta mig f** överallt!

Efter ett tags bloggande fick jag ett erbjudande att gå över och skriva på Aftonbladets blogg vilket jag gjorde. Det gamla namnet försvann och på den nya bloggen blev det helt enkelt "Magnus Eriksson".
Men bloggningen där blev inte så långvarig, mycket för att jag inte kunde skriva först och tänka sen.
På grund av det slutade jag blogga helt.

Efter några års uppehåll från bloggvärlden kom ett gammalt intresse tillbaka till mig, löpningen.
Jag gjorde en liten satsning och målet var milen på under 40min och senare Göteborgsvarvet på under 1.40.
Då startades också TRGmagnus.

TRG står för träning och bloggen var tänkt som min träningsdagbok och som motivation till både mig själv och till andra.
Löpningen gick riktigt bra och efter ca 6 månader gjorde jag milen på 42 minuter. Då började jag också ta mig an lite längre rundor och jag lyckades ta mig 17km på ca 75 minuter.
Allt rullade på tills en dag i Göteborg hösten före Göteborgsvarvet, då en gammal fiende kom att hälsa på, miniskern i vänsterknäet.

Efter ett par försök att komma tillbaka blev det tillsist sjukhuset och där fick jag beskedet att om jag vill fortsätta springa på det sätt som tidigare behöver jag operera bort en stor del av min fiende.
Samtidigt sa läkarn att jag kan hoppa över operationen och träna en hel del, dock ej långdistanslöpning utan att känna av skadan.

Jag tog beslutet att hoppa operation tillsvidare och lägga den tiden som jag ägnat åt löpningen till att fortsätta som fotbollstränare.

Och där började också bloggen att växa fram på nytt.
TRGmagnus blev min fotbollsblogg igen!

Nu värvades personliga inlägg med egna erfarenheter från fotbollen och inlägg om fotboll i allmänhet, och bloggen började växa allt mer.
Ännu en ökning kom när jag hittade mitt nya intresse i form av föreningsutveckling där många läsare verkar dela mina åsikter.

Den största piken kom när jag dessutom började skriva om den lokala fotbollen i allmänhet, något som jag också tänkt att spinna vidare på.

Idag har TRGmagnus vuxit till något mycket större än vad jag någonsin hade hoppats på.
Det bygger mycket på läsarnas åsikter och tipps som kommer till mig på flera olika sätt.

Tack till alla er som läser!
Till alla er som ställer frågor!
Och till alla er som kommer med svaren!

Såhär når du mig:
Mail: magnus@trgmagnus.com
Twitter: trgmagnus
Facebook: www.facebook.com/trgmagnus

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar