torsdag 14 februari 2013

Silly, fortfarande tomt i VP

I Vetlanda Posten är det fortfarande en saknad av reportage vad gäller den kommande fotbollssäsongen på Höglandet.
Och visst vi är bara i februari, men är det något jag märkt i min serie av Silly Season så är det att det finns ett stort intresse.
Det händer med jämna mellanrum att personer som jag inte känner kontaktar mig på ett eller annat vis för att berätta att de är en av dem som följer bloggen och de allra flesta gör det för mina inlägg om föreningsutveckling eller Silly Season.

Idag kommer Hvetlanda GIF att börja presentera sina spelare på svenskalag.se/hvetlandagif
Det meddelade klubben igår via Twitter.

Den nya herrföreningen eller rättare sagt sammanslagningen mellan MIF och VFF har sedan ett par träningar haft nya kläder. Och vi kan konstatera att de på träningarna bär svart och vitt.
I dagsläget har den seniortruppen ca 25 spelare och såvitt jag vet har alla dessa 25 tidigare i karriären spelat för MIF, VFF eller BIF.

FC Vetlanda Dam som också är svarta och vita lämnar Umbro för Adidas och gör därmed precis som SvFF att de båda dessutom väljer Tiro gör att man kommer att se en likhet mellan dem.

Vad gäller spelarövergångar mottages gärna tips!
Antingen via kommentarsfältet, mail: magnus@trgmagnus.com eller på twitter: trgmagnus

//M

2 kommentarer:

  1. Nån som vet vem det var som var Mif/Vff målvakt i andra halvlek mot Aneby idag?

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Se nya inlägget om Myresjö/Vetlanda mot Aneby!
    //M

    SvaraRadera