tisdag 12 mars 2013

Förutsättningar KM 2014

Förutsättningarna har förändrats i Vetlanda, och med det kanske gamla traditioner också borde förändras.
Jag tycker inte att nuvarande KM som spelas i futsal behöver tas bort, men vi borde ordna ett KM på Heds Arena!

Om man ska spela 11vs11, eller 7vs7 eller 5vs5 är inget jag lägger någon vidare vikt vid just nu.
Men det borde finnas en försäsongscup i Vetlanda, för lagen i Vetlanda och den borde finnas på vårt konstgräs.

Och om man ska få till detta på ett bra sätt redan till 2014 så bör diskussionen vara igång på allvar redan nu.

Jag tror att detta kan skapas genom en grupp personer från samtliga föreningar, eftersom att vi pratar om ett KM är det inte mer än rätt att alla föreningar bör finnas med i diskussionen kring upplägg med mer.
Dela på arbetsuppgifter och dela på intäkter från publik och kiosk. Om en förening inte vill vara med i arbetet får de heller inte ta del av ev. vinst.

Utöka klasserna, idag spelas endast herr KM och Damerna kör en egen variant med lag från angränsande kommuner, fine fortsätt med det.
Men varför inte också lägga till P16/F16 och göra något för dem också?

Seedning av lag, är ett måste, som det var i år blev det nästan parodi av det hela!

Jag tror att det här är framtiden för vårt KM och jag är övertygad om att många fotbollsintresserade håller med!

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar