fredag 15 mars 2013

Mer med Smålands och planering med HvGIF

Det händer mycket just nu, i början av veckan damp det ned två olika inbjudningar till träff med Smålands FF.
Det var två olika ämnen som skulle beröras men båda sådana som ligger mig varmt om hjärtat, så efter lite pulande på jobbschemat så har jag tillsist kunnat tacka ja.

Samtidigt pågår arbetet med formandet av Hvetlanda GIFs utvecklingsgrupp, dess träningar och dess ledarstab.
Igår medan grabbarna tränade boxning så satt vi i ledarstaben och diskuterade.

Jag kan nog säga att vi tycker väldigt lika i mycket, och att vi alla är på samma spår. För oss alla i staben är utbildningen för spelarna i centrum, det är mycket boll i träningarna och många pass.
Vi tycker också lika vad gäller vikten av nivåanpassning, gruppdynamik och regler för ett lag.
Därför gick mötet ganska snabbt och smärtfritt, sen skulle jag ändå vilja poängtera att vi inte är för lika, utan att vi har precis den mängd olikheter som gör att vi kommer att utvecklas åt ett positivt håll.

Mitt ansvar som huvudansvarig blir nu att planera ihop allt, sätta tider och träningsteman mm.
Hemsida, Facebook och dylikt ska uppdateras och fixas inför säsongen.
På söndag ska detta presenteras för den övriga staben och förhoppningsvis kan vi visa vårt förslag till spelarna i början av nästa vecka.

Vårt mål är att de som vill satsa på fotbollen ska få den möjligheten tillsammans med oss.

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar