söndag 24 mars 2013

Solen värmer

Jag är i tropikerna, iallafall om man jämför mot Höglandet i Småland.
Jag är i Helsingborg, men det är inte av en fotbollsmässig anledning utan av helt privat sådan.

Igår spelade Myresjö Vetlanda mot Räppe och jag skulle vilja säga att MVFK imponerar på mig. Stundtals går det lite långsamt men sett över hela matchen tycker jag att de gör det riktigt bra.
Om man ser på resultatet 1-1 så var det nog tillslut ganska rättvist även om MVFK hade kunnat gå till halvtidsvila med ett par mål mer, men Räppe var bättre i andra.

Något senare spelade Hvetlanda GIF mot Vrigstad och åter så såg vi ett väldigt ungt HvGIF. Om man kollar de spelarna som satt på bänken så var de födda 95-95-96-97-98. Men de har absolut gjort sig förtjänade av dessa platser!
Samtidigt ska man komma ihåg att det i startelvan fanns 4st 96or och 2st 95or, dvs. det fanns spelare för en hel startelva i en juniorserie!
HvGIF som trots sitt unga lag och med lång frånvarolista sågs som favoriter, gjorde också 1-0 tidigt i matchen.
HvGIF kontrollerade sedan matchen men slarvade och släppte in Vrigstad i matchen igen. Slutresultatet 2-1 var fullt rättvist, HvGIF är på väg att få igång något riktigt bra!

Not. 98:an Adam Hjelm kom in runt minut 70 då han ersatte storebror David Hjelm född 1996.

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar