måndag 11 mars 2013

Vetlanda Fotboll 2018

Som jag skrev igår så hade jag flera timmar i bilen med tankar och funderingar och en hel del av dessa tankar handlade om hur utvecklingen av fotbollen i Vetlanda går.

Jag tror överlag att allt det som hänt de senaste två säsongerna, i föreningarna (ej resultat), är ett steg i rätt riktning.
Men samtidigt är jag lite rädd att det finns en chans att det blir halvtaffligt.

Det gäller att ha tålamod, både som förening och som publik, det gäller att fullfölja sina planer, de kommer att ge resultat.
Men det är lätt att lyssna till pessimisten när resultaten uteblir, och det får vi inte göra!

Pessimisten kan ha rätt, i kortsiktigt, men jag tror inte att pessimisten ser allt som händer under ytan.
Fler och fler ungdomstränare utbildar sig med en modern tränarutbildning, fler och fler ser ungdomsfotboll som en utbildning där utvecklingen är viktigare en det enskilda resultatet.

Vi är på rätt väg, men det kommer att ta lite tid, och vi måste ha det tålamodet. Vi måste visa att vi fortsätter att ägna oss åt en bra utbildning och att våra ungdomar kommer att höja fotbollen i Vetlanda med tiden.

Och när vi tillrättavisar pessimisten så ska vi inte låta honom säga, "det här har jag sagt hela tiden", för vi måste bygga vår framtid med optimism och tro på det vi gör.

Om fem år är jag säker på att vi har en större, bättre och starkare fotbollskultur i Vetlanda, igen!

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar