onsdag 10 april 2013

Din gamla fotboll - förklaringen

Jag har fått ett par mail om "Din gamla fotboll" som jag nämnt ett par gånger, de som har mailat har bl.a. frågat om det finns någon organisation bakom projektet.

Här kommer en liten förklaring till det hela.

I helgen satt jag och diskuterade olika saker och bland annat hur man kan öka utövandet av spontanfotboll, när jag kom hem ifrån denna träff slängde jag ur mig en uppmaning på bloggen som jag kallar "Din gamla fotboll", det finns alltså ingen organisation som driver detta projekt. Skulle dock en organisation vara intresserade är de välkomna att höra av sig!

Uppmaningen var enkel, om du har en funktionell fotboll liggandes i garaget, förrådet eller liknande och som inte används, ge den vidare dit den kan skapa glädje som ex. skolan, fritids, ungdomsgård eller dylikt.

I ett av de mail som jag fick stod det att det vore bra att veta om någon redan gett en boll dit, så att personen kunde ge sin till en annan.
Mitt tips är att fråga före i så fall, annars kanske den skolan eller vad det nu var kan ha användning för två bollar.
Ett annat tips är att man kan skriva vart man har gett sin boll, på ex. Twitter med #dingamlafotboll
På så sätt kan vi också sprida budskapet.

Det var samma person som också skrev att det hade kunnat vara bra om en organisation samlade in bollar och fördelade ut dem, och visst det håller jag med om, men samtidigt tror jag att det finns så många bollar i våra vråer att vi kan gödsla ut dem, det viktiga är att de kommer ut!

Jag tackar för dessa två mail, kul att ni uppmärksammat uppmaningen!

Om någon annan vill nå mig:
magnus@trgmagnus.com

//M

#dingamlafotboll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar