onsdag 24 april 2013

När kämparn tar över och striden har börjat

Mer ang. vår vän Mohammed

Först vill jag börja med att tacka er alla, min mailbox plingar hela tiden med brev från er fina människor som vill hjälpa till.
Ert engagemang i sig fungerar som bränsle och går rakt ut i mina ådror!
Många av er ställer frågor och jag ska försöka svara var och en av er men det kan ibland ta lite tid.

Jag är en idrottsmänniska och därför också den naturlige kämparn, jag är den där som vid halvtid med underläge 1-2 och två man utvisade säger "jag älskar att vi fått en utmaning". (Just det har faktiskt hänt och vi vann matchen med 6-3).

Jag kan dock inte säga att jag älskar den utmaning som vi har framför oss just nu, men jag kommer kämpa.

Många frågor berör hur ni kan hjälpa till och det första sättet är att hjälpa till att sprida informationen och berätta för andra om hur grymt fall detta är.
Ni får gärna dela den informationen som jag har skrivit, eller andra mediers för den delen också. De flesta medier har en liten knapp där man kan dela inläggen på Facebook, Twitter eller andra sociala medier.

Ni kan också hjälpa till med pengar som går oavkortat till Mohammed och hans mamma i Jemen.
Vi har hittat ett tryggt sätt att föra över pengar dit.
Pengarna används framförallt till mat och vatten, men i förlängningen även till att kunna hjälpa dem med ID-handlingar, pass, kläder m.m. som behövs för att leva.

Samtidigt kämpar vi mot byråkratin och familjens upprättelse mot framförallt Migrationsverket som måste inse att de tagit ett huvudlöst beslut.

För mig går det inte många sekunder på dagen där jag inte tänker på Mohammed, vår relation byggdes snabbt men han påverkade mig starkt.
Hans berättelse gjorde mig enormt rörd och ändå kunde han hela tiden le.
Det han gått igenom redan innan han kom till Sverige är sådant som ingen människa ska behöva gå igenom.
Nu, efter att Migrationsverket tagit ett enormt felbeslut tvingas han gå igenom det en gång till, därför kämpar jag så hårt för att hjälpa honom.
Och jag är tacksam för alla er som slutit upp vid vår sida!

***

Om du vill bidra med en liten slant gör du det till Bankgiro; 172-0051
Alla pengar går till Mohammed och Fatima i Jemen!

***

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar