måndag 1 april 2013

Så kom april

Är det våren som vi känner utanför fönstret? Experterna är pessimistiska och pratar om än fler bakslag, men jag tar varje gnutta chans till att förklara våren segrare över vintern.
Men oavsett om det är vår eller inte så har äntligen lurendrejarens dag kommit och snart är även den lokala fotbollen igång.

Men vi stannar upp lite på att det är just den första april idag, en dag då man inte kan lita på någon och samtidigt den näst sista dagen transferfönstret. Det känns som att det är bäddat för missförstånd och "jag bara skojar".
Och jag ska erkänna att jag hade mina funderingar om att lägga upp en sista minuten värvning till någon av våra klubbar. En sådär lagom att det likväl kunde ha varit på riktigt, men sen kom jag på hur mycket jag avskyr att bli lurad själv.

Istället väljer jag att blicka framåt mot en spännande månad och här är vad som händer:
13/4 MVFK premiär div3, borta
19/4 HvGIF premiär div4, borta
20/4 MVFK hemmapremiär div3
20/4 LIF dam hemmapremiär div1
26/4 HvGIF hemmapremiär div4
28/4 FCVD premiär div2, borta

*MVFK = Myresjö Vetlanda FK
*LIF dam = Landsbro IF
*HvGIF = Hvetlanda GIF
*FCVD = FC Vetlanda Dam

Heds Arena står troligen som spelplats för samtliga hemmapremiärer under april för dessa lag.

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar