tisdag 14 maj 2013

Derbyförlust, frustration och framtiden

Igår spelade vi årets första derby i utvecklingsserien, och poängen uteblev igen.
Jag förstår grabbarnas frustration efter en sådan match och jag förstår att just då och där blir mina ord tomma till dem.
Men jag berömde dem efter matchen, jag skiter i om tavlan visar 0-1, jag skiter i det så länge vi utvecklas som fotbollsspelare.

Vi ställer upp med ett lag som i stort sett får spela P17, vi gör det mot ett reservlag till division 3.
De var mer rutinerade, de var starkare och de var större men våra killar spelade disciplinerat i försvarsspelet och höll ihop lagdelarna.
Vi hade 90 minuters försvarsträning igår.

Idag fortsätter vårt arbete mot framtiden, och en ny träning väntar redan ikväll.

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar