onsdag 28 augusti 2013

Inga små steg framåt

Nu kommer allt tillbaka dit det började, med bloggen alltså, ett inlägg om personlig träning.

Och först vill jag säga att jag vet att när man börjar träna efter långa uppehåll så ska man ta det försiktigt och lugnt. Men jag struntar i all forskning och trycker gasen hela vägen ner till botten.
Om,   jag får äta upp det senare,   då gör jag det...

Igår lirade vi alltså volleyboll i en timme vilket följdes upp av en timmes innebandy.
Idag körde vi nästan två timmars innebandy, och efter det blev det en kort (väldigt kort) joggingrunda.
Därpå lite vanlig vardagsträning.
Med andra ord har jag gått från att stå på en parkeringsficka till motorvägen på enormt kort bil. Det kan leda till slitage i maskineriet, men det får tacklas när det dyker upp, om det dyker upp.



Förutom att Bosön bjuder på enorma träningsmöjligheter med likasinnade så är det också en plats med enormt lugn där man kan koppla av.
Precis före det att jag gick till sängen igår så tog jag en promenad längs havet och njöt av tystnaden och utsikten.


Första gången jag besökte Bosön så var det någon som sa att det inte finns en bättre plats att finna sig själv. Jag tror nu att jag förstår varför, här finns möjligheten att nätverka, att nå fysisk form och att möta naturen i dess lugnaste.

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar