onsdag 9 oktober 2013

Nygamla rutiner har återfunnits

Det vore att överdriva om jag sa att jag börjat ett helt nytt liv, men på sätt och vis känns det så. Däremot har jag kommit in i en del nygamla rutiner vad gäller att kasta mig in i projekt!

Först och främst så kommer jag att starta ett projekt via skolan, på det projektet har jag dock inte kommit så långt ännu. Det finns lite tankar och idéer men inte mer än så, här är det dock snart dags att börja arbeta och strukturera vad som ska göras, varför, hur och när. Men det här projektet kan bli något riktigt bra och riktigt stort, det kan också öppna många dörrar!

Ett annat projekt som jag nu kastat mig in i är att starta upp skolans insomnade idrottsförening, detta tillsammans med en del andra människor.
Bosö IF som varit en förening för eleverna på Bosön IFHS sedan 1961 har en historia bakom sig som innehållit så väl glansdagar som raka motsatsen. I detta projektet har jag varit en av de drivande personerna och från och nu börjar ett arbete där vi ska säkra upp föreningens framtid genom struktur och tydlighet. Efter dagens extra årsmöte finns nu en ny styrelse där vi är ett 10-tal personer som har ett rejält arbete framför oss.

Sen är det ju hela det där med vardagen också...
Jag förhandlar fortfarande med en fotbollsklubb om en tränarposition till nästa säsong, det ser ut att bli riktigt bra, men innan det står på pappret vill jag försegla mina läppar.
Jag har skolan att fokusera på, inte bara på det jag personligen brinner för och vill lära mig utan även de saker som tar emot lite mer.
Jag trivs väldigt bra vilket gör att det finns mer ork och energi än vad som funnits på väldigt länge!
Daniela flyttar i helgen in i sin lägenhet i Uppsala så vi kommer att ha två boenden och ca 45min mellan varandra, det tror jag kommer funka bra och även om jag hade önskat att ha henne ännu närmre så är detta mycket bättre än vad det kunde ha blivit.
Sist men inte minst viktigt, jag har äntligen kommit igång med min egna personliga träning och jag känner att det är precis vad min kropp önskat sig!

Så just nu är det åter igen fullt ös för denne grabb som imorgon får börja öva på att säga 27!

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar