Idag är det dags för ny träff med Smålands Fotbollförbund och på agendan står kommunikation via social media (bloggar, Twitter, Facebook, etc.).
Mycket av diskussionerna kommer att handla om hur samarbeten kan byggas mellan olika bloggare och klubbar, och med tanke på önskemålen om ett öppnare förbund så kanske även det kommer upp i diskussionerna.
Jag har tidigare varit inne på hur viktigt det är för klubbarna att finnas på social media, men idag handlar det också om vikten av de privata bloggarna som bevisligen ökat intresset för den lokala fotbollen.
Om intresset för den lokala fotbollen blir större är det klubbarna som tjänar på det i slutändan.
I flera orter finns det tydliga tecken på att detta stämmer och många har engagerat sig i dessa sidor och hjälps åt att samla in information och resultat från matcher och trupper.
Förr var fotbollsmatcherna en samlingspunkt dit folk gick för att träffas, idag behöver vi hitta nya vägar att locka publiken och första steget är att bygga upp intresset för de lokala klubbarna.
Om en person vill se bra fotboll tittar de på TV där vi matas med fotboll från de stora ligorna, just därför blir det ännu viktigare med just intresset för de lokala klubbarna.
Som jag nämnde ovan så finns det också önskemål att förbundet ska visa upp mer av sin verksamhet kring smålandslag m.m. och kanske kommer det upp på diskussionerna idag. Jag tror att det är viktigt att förbundet visar klubbarna vägen hur man kan använda sig av social media och då är det rätt väg att gå. Sen vore det även roligt om fler fick en bra blick av SmFF's spelarutbildning.
//M
#dingamlafotboll
Ni glömmer väl inte bort "din gamla fotboll"? Har du en boll i källaren som inte längre används, låt den komma till användning igen genom att ge den till en skola eller en fritidsgård.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar