tisdag 27 augusti 2013

Träningskänslan är på topp

Den där träningskänslan som jag saknat sedan knäskadan för ett par år sedan har nu börjat smyga sig på. Precis som jag förväntat mig av flytten till Bosön faktiskt!

På grund av nätverksfel över anläggningen avbröt vi idag redan klockan 14, och därför bestämde vi oss för att köra lite lagsport!


Vi började med att beslagta den ena hallen för att spela volleyboll något som jag säkert inte gjort på 10år! Sjukt kul iallafall och med tiden droppade allt fler spelare in. Jag tror inte att någon direkt briljerade men stundtals fick vi till spelet!


Efter tre set i volleyboll och ca en timmes intensiv träning så förflyttade vi oss till nästa område och plockade fram innebandyklubborna. Samma sak ang briljansen, men sjukt kul och en timme gick fort!

Med tanke på hur inaktiv jag varit de senaste åren så var det grymt kul att komma igång lite idag. Och ännu en gång kan jag konstatera att enklare sätt att lära känna nya människor än inom idrotten troligtvis inte existerar.

En liten parentes till dagen får vara att jag i förmiddags sprang på en person från Smålands FF, och en annan parentes får vara att min älskade snart bor ganska nära mig!

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar