onsdag 8 maj 2013

Allt fokus på nyheten från England

Jag var en dryg månad gammal när en bestämd skotte knallade in på Manchester Uniteds träningsanläggning.
Självklar var jag då, och flera år framåt helt ovetande om att detta hänt, också ovetande om hur det skulle påverka min framtid och mitt intresse för vad jag gör idag.
När mitt fotbollsintresse senare frodades fastnade mitt hjärta för United, främsta orsaken då var nr 7, Eric Cantona och kanske var det egentligen hans kaxiga målgest som var hela grejen.
Men United har sedan dess följt mig, eller egentligen är det väl tvärt om.

På senare år har SAF (Sir. Alex Ferguson), blivit en ledstjärna på himlavalvet och han har givit mig dagens intresse.
Det han har lyckats med främst, enligt mig, är att han lyckats anpassa sin fotbollsfilosofi till den som är aktuell just för stunden. Han har lyckats under 26års tid trots fotbollens enorma förändringar.
SAF har med sin klubb inte bara hanterat en stil, inte bara en formation, inte bara en spelartyp. Han har varit kameleonten som förändrats efter sin fiende och han har varit närmast inpå odödlig.

Förmiddagens fokus har varit om nyheten från England, som helt oväntat, men väntat kom som en klar blixt från himmeln.

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar