tisdag 3 juli 2012

Maxad ledighet!

Men ungefär två veckor kvar till semester var det dags för en ledig tisdag, och idag måste jag nog säga att den än så länge givit precis vad jag söker av en ledig dag!

Det började med att jag och Ella åt frukosten i solen utanför köksfönstret, mopsarna passade också på att sola sig under tiden. Sedan bar det av till Bokhultets Naturreservat som ligger ca: 5min (bil) bort från lägenheten. Efter en längre promenad var det dags att fixa fram lite mat, så vi åkte till Subway och köpte med oss lunch som vi tog med oss tillbaka till reservatet, grabbarna som var med hela tiden ligger nu och snarkar på köksgolvet.



Det är dags att förbereda kvällens mat, det blir att grilla kycklingspett och förhoppningsvis så håller vädret i sig så att vi kan sitta ute även på nästa måltid. Det skulle innebära att vi lyckats äta alla måltider utomhus idag.

Sen måste jag hinna med att åka och tvätta bilen också, det är ett par veckor sedan och fronten är full av insekter.

Måste innan jag avslutar detta inlägget passa på att hylla HIF, de verkar ha hittat formen under uppehållet och det kommer i en perfekt tid nu när de ska ut i Europa.
Dessutom är jag av den uppfattningen att vi i Sverige behöver 3-4 klubbar som alltid är med och slåss bland de 5 bästa, gärna till och med så att samma 3st slutar på de 3 översta platserna. På så sätt skulle klubbarna få mer rutin av Europa spel samt större kassor för att bygga upp klubbarna. Vi väntar fortfarande på en svensk fotbollsklubb som kan skrälla lite i Europa.

Läs på AB om Helsingborg vs. Gefle

En annan fotbollsklubb som ska ha stort beröm är Östers IF, de har under den första halvan av Superettan krossat allt och har en statistik på 14-1-0. Mäkta imponerande och mycket är tack vare att hela klubben har hittat hem med en bra egen verksamhet och en tränare med en guld filosofi.
SMP skriver en bra artikel, läs den! "Hansen hyllar Östers passningspel"

Nu är det dags att ta tag i lite grejor och sedan åka för att tvätta och städa bilen!

Ikväll blir det grillat, fantastiskt gott!

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar