torsdag 5 juli 2012

Motivation när den behövdes!

Man får sin motivation på olika sätt och det gäller att hitta den och sedan greppa tag i den!

Idag fick jag min motivation i kön på Maxi!
Efter en ovanligt trött morgon åkte jag inom Maxi för att handla sallad till dagens lunch som är en omelett som jag gjorde igårkväll. Dessutom behövde jag kvarg till de olika mellanmålen.
När jag stod och skulle betala kom en person och ställde sig bakom mig i kön, denne person påminde mig mycket om hur jag handlade lunch tidigare! Hon köpte en Findus färdigrätt, en Cola och 3st små chokladbitar (ni vet sådana där 3 för 20:-). Dessutom köpte hon ett litet kaffebröd.
Så motivationen kom tillbaka, motivationen till att leva ett nyttigare liv. Jag vet nu hur mycket bättre min mat är för att klara av ett liv i högt tempo.
På det kan också sägas att mina tre mål kostade mig 30:- och hon fick betala 70:-, det vill säga mer än 100% dyrare för en sämre lunch och mellanmål.
Så jag hittade både ny motivation och spelade upp ljudet av "casching" i huvudet!

Bra start på denna torsdag!

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar