torsdag 5 juli 2012

Några veckor senare...

Mitt kämpande med maten håller i och det känns jättebra, men vikten har ännu inte ökat, snarare tvärtom.
Jag har som mål att gå upp ett kilo i veckan just nu och när jag gått upp 4kilo ska jag börja träna, har pausat allt som har med träning att göra efter att läkarna bad mig om det.
Problemet är bara att sedan jag fick mina kostråd och beskedet att sluta träna för att försöka skapa en sund viktökning har jag gått ned 5kilo.
Nu hittade jag en väldigt gammal artikel från aftonbladet "Så går du upp i vikt", mycket i den artikeln stämmer överrens med hur jag levt de senaste veckorna, det ända som jag inte provat har varit att trycka i mig något strax innan sängen. Så nu blir det en mellanmålskaka precis före tandborstning.
Det intressanta med den är texten "all you need in a meal, helps you lose weight", för mig ska den alltså fungera i rak motsats.
Jag har den senaste veckan börjat förstå alla olika innehållsförteckningar och tycker att maten blir allt mer intressant. Numera plöjer jag gärna igenom artiklar som "Den här maten gör dig frisk" och "Ät rätt före och efter träning"

Så något positivt har jag redan fått ut sedan jag var tvungen att göra om min vardag.
Jag har lärt mig mycket mer om vad kroppen behöver för att leva sunt, och det är något som jag skulle tipsa alla om, att sätta sig in i hur stor skillnad det är på mat och mat!

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar