söndag 1 juli 2012

The new life... Keep on going!

Det har nu gått ett par veckor sedan min kropp rasade och jag blev tvungen att uppsöka vård, redan nu är allt på topp och mycket beror på maten!


Exempel på en vanlig dag (måltider):

07:00: 1 kopp kaffe, 1 glas juice, 1-2 kokta ägg, 2 mackor (mörkt bröd), 1 tallrik yogurt.

09:30: 1 kopp kaffe, 250ml kvarg + frukt.

13:00: Lunch, varierar ganska rejält men ofta pasta och ex. lax eller kött.

16:00: 1 kopp kaffe, 250ml kvarg + frukt.

20:00: Middag, likt lunchen. Hoppar oftast pastan här och kör med en större sallad.

Ca: 22-23: Äter exempelvis en banan en liten stund innan det är dags att gå till sängs.


Ja, det blir att fylla på magen med jämna mellanrum! Utöver detta försöker jag dricka ett glas (3dl) vatten vid varje nya timme.
Jag antar att det här är en ganska vanlig vardag för många människor, men de senaste åren har det inte varit så för mig så det är en otroligt stor omställning. Men nu märker jag att energin börjar komma tillbaka och jag känner mig starkare än någonsin.

Nästa vecka får jag börja träna också. Jag har bokat in mig med Daniel tidigt på onsdag morgon, han lär få mig att känna att jag lever!

Nu ska jag snart åka och kolla på div.5 Växjö och se om Rejban kan gå till sommaruppehåll som serieledare  .

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar