torsdag 31 januari 2013

Mohammed -fallet

Sällan blir jag riktigt förbannad men igår kväll var jag så arg att jag skakade.

Bakgrunden: en familj har efter nästan fem år i Sverige fått beskedet att de inte får bo kvar i landet.

Jag känner inte familjen särskilt mycket, har haft en av familjemedlemmarna lite i fotbollen under vintern, en go kille som har många kompisar i föreningen.

Först och främst så tycker jag att utvisningen är fel, i nästan fem år har familjen kämpat för att integrera sig, och nu när de kommit en bit på vägen skickar man tillbaka dem.

Men vad som gör mig riktig förbannad är diskussionerna på de sociala medierna.

Ett par ungdomar har visat engagemang genom att starta en grupp på Facebook med namnet "Hjälp Mohammed och hans familj".

Där har nu ett antal personer uttryckt sig med kommentarer som:
"Det här landet behöver en Breivik".
"Vi har för många Mohammed så försvinn".
"Jävla kamelryttare, stick hem din neger!".

Det här gör mig galen, hur fan kan man kommentera en person vars liv slås i spillror på detta sätt?

Tyvärr finns det också de som sympatiserar med Mohammed som sjunker till samma nivå och svarar med meningar som "Ska ***** din mamma".

Det gör mig minst lika arg!

Jag hoppas att de som står bakom Mohammed kan ta sig i kragen och visa sig mognare och bättre än de som är emot.

Ett stort plus till de ungdomar som engagerar sig, startar Facebook-sidor och protestaktioner, bra initiativ!!!

Kämpa för mänskligheten!

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar