måndag 18 februari 2013

En klubb som satsar

Först och främst får jag be om ursäkt, jag har varit totalt inaktiv i ett par dagar.
Ni är många som undrar över olika saker och jag har också fått ett par önskemål om olika saker att skriva om.
Och det kommer!
Dock inte i detta inlägget!

Just detta inlägget kommer att fortsätta på temat sociala medier och återigen kommer jag att referera till Calle Anderssons blogg. (calleand.wordpress.com)

I ett inlägg skriver han om Brahe Basket som förutom hemsida också satsar på youtube, Facebook, twitter och instagram.
I hans inlägg ( http://calleand.wordpress.com/2013/02/04/brahe-basket/ ) finns också bilder över deras välarbetade profiler och aktiva sidor.

Om man hade varit en supporter till Brahe Basket så hade man absolut kunnat njuta av att få känna sig delaktig i allt som händer i föreningen.
Och man hade troligen känt sig mer än välkommen till deras matcher.

Jag och många med mig är övertygade om att detta är positivt för den förening som jobbar hårt med det här. Jag är helt övertygad om att den förening som verkligen går in för det på samma sätt som Brahe Basket kommer att se resultat på flera sätt. Bland annat på publiksiffran men också i jakten på nya spelare, ledare och sponsorer.

Det stora problemet är nog att det är svårt att mäta resultatet i det här och att det tar lite tid innan ett resultat syns. Därför är det allt för få klubbar som verkligen satsar på sociala medier.
Men de som gör det kommer att stå som vinnare i längden!

//M



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar