torsdag 6 september 2012

Död åt Radiotjänst

Att en statligt ägd myndighet får bete sig lite hur som helst är kanske allmänt känt. Men när de försöker lura/ljuga till sig extra cash blir man fan förbannad!

Jag har under många år motvilligt betalat dessa löjliga summor till SVT och SR som för varje dag bara blivit sämre och sämre.
Nu när vi flyttade igen strulade min adressändring lite och under ett par veckor har Ella och jag stått på olika adresser.
Under den korta perioden bestämde Radiotjänst sig för att skicka ut krav på att Ella måste teckna sig på autogiro till Radiotjänst.
När hon ringer upp för att förklara att jag redan betalar för hushållet och att jag numera också står på samma adress väljer den förste handläggaren att bara lägga på luren.
Hon ringer upp igen och den nya handläggaren säger att Ella bryter mot lagen och väljer att koppla henne till en jurist!

Snacka om att jag blev arg! Något så kopiöst! Jag ringde upp och mobiliserade mina inre argument! Och de sa emot, gång på gång!
Jag hänvisade till gamla adressändringar som visar på att vi under flera år levt som sambos. Jag hänvisade också till att jag en gång bott på en adress där det redan fanns en person som betalade och att de då ignorerade min uppsägning.
Så tillslut kom vi till ståndpunkten:

"Lös problemet eller så får jag gå vidare med det här! Som jag ser det så är det faktiskt ni som är skyldiga mig pengar, och då har vi inte ens börjat diskutera kompensation för ert o-proffsiga bemötande!"

Svaret blev då helt plötsligt:
"Ni behöver inte betala, jag skickar en bekräftelse på det"

Och jag svarar tillbaka:
"Så, det var väl inte så svårt!? Nu kan jag önska dig en trevligare fortsättning på dagen."

Tack sa hon och la på.


Men i ärlighetens namn önskar jag fortfarande en snabb död för Radiotjänst.
Att vi ska betala för deras svinerier på årsfesten är ju bara äckligt!

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar