måndag 24 september 2012

Så var det, det där med 2012

För snart 9 månader sedan satt vi på ett underbart hotell med goda vänner och höjde champagnen. Vi firade nyår på ett stängt hotell i Helsingborg och vi skålade med stor glädje.
Det var också då som det började utlovas löften och alla gav varsitt. Mitt var enkelt, "Inget ska få stoppa 2012 från att bli det bästa året någonsin".

Året är ännu inte slut, men jag tar upp ämnet mest för att påminna mig själv om hur viktigt det är med rätt inställning. Motgångar kommer man alltid att ha, det gäller bara att överkomma dem!

2012 har varit fantastiskt, även om det har funnits mörka stunder. De första månaderna var regniga och dystra men vi kämpade oss igenom dem, bl.a. köpte vi vår nya bil som gav livet en annan standard, men vi såg också till att hitta på massor av saker och det blev många dagsutflykter.
Fram emot sommaren kom den omtalade väggen, där jag blev sjuk och dessutom blev hemma under en kort period. Det tog vi oss igenom på så sätt att vi fann nya rutiner och nya intressen som gör att man idag mår mycket bättre.
Nu är det en ny tung period där det är tufft läge i fotbollen och ofta dystert höstväder. Men va fan! Skit i det, gilla utmaningen, älska det!
Vi kommer att lära oss något av det här också!
Och det kommer att komma nya dagar där vi står högst upp på tronen, där vi betraktas som segrare!
En sak har 2012 redan lärt mig, när man blir nersparkad finns det bara ett alternativ som är rätt, att resa sig upp och försöka igen!

Nu är det ju som så att 2012 har tre fantastiska månader kvar och först där och då kan man på riktigt sammanfatta året, men jag är säker på att 2012 går till historien som det bästa året någonsin. Och på årets sista dag kommer jag att avge ett nytt löfte, gissa vad?
Inte så svårt va?
Självklart kommer 2013 sopa banan med 2012, inget tvivel om det!

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar