lördag 15 september 2012

Zlatan, HvGIF och Körslaget...

Dagens inlägg blir verkligen ett blandat sådant, men det är väl just därför fenomenet blogg är så accepterat.

Innan vi börjar, så tack till alla er som läser bloggen. Trodde aldrig någonsin att det jag skriver skulle följas av så många som nu faktiskt följer TRGmagnus. Tack!

Så börjar vi med Zlatan...
Vad vi tycker om Zlatan skiljer oss, han är hyllad, älskad, hatad och bespottad. Men ingen kan ta ifrån honom att han gör det han får betalt för.
Zlatan kan för den vanligt dödlige gå obemärkt förbi i 89min, men under 1min gör han precis vad han ska och då är han en av de bästa i hela världen. Han gör skillnaden mellan lagen. Med andra ord, han gör vad han ska.
Och egentligen gör han det de övriga 89min också. Han agerar fältherre och han styr sitt lag. Det kan se annorlunda ut i TV-rutan, men jag rekommenderar er som inte sett honom live att åka och göra det. Titta på honom istället för på bollen under 5-10min och se hur hans rörelsemönster fungerar. Allt för att försöka skapa de "rätta" situationerna. Allt för att försöka hjälpa laget eller nationen.
Jag kommer alltid vara en av dem som hyllar honom. Han är ingen övermänniska, men han är heller inte långt ifrån och tack vare honom har vi i Sverige fått en era av en svensk superstar!

Läs gärna artiklar på AB:
AB: Zlatans målsuccé i PSG
AB: Att följa PSG är som att se ett spädbarn börja krypa


Långt från Paris och den stora uppmärksamheten spelar vi, HvGIF en match som känns minst lika viktig som avgörandet i CL.
Så är det med fotboll, oavsett om du fyller 80 tusen på läktaren eller om det är 200 som sitter där, det känns alltid som liv eller död.
Och för oss i HvGIF har det varit många måstematcher i rad nu. Men vi ska komma ihåg, vi är unga och vi kommer att komma tillbaka, då som vinnare!
Men just nu handlar det för seriens yngsta lag bara om att säkra nytt kontrakt, och det vore nästan en bragd. Vi var totalt uträknade efter halva serien, nu med fyra matcher kvar har vi bara två poäng upp till säker mark. Och vi har bestämt oss för att ta oss dit.
Kanske den tuffaste återstående matchen ska spelas idag. Vi möter fyran Gransholm som spelar för att behålla sin kvalplats uppåt. Men det ska inte stoppa oss. Vi vet att med hårt arbete genom 90min, kan vi absolut vinna matchen.

Följ med oss på resans gång!
http://www.svenskalag.se/hvetlandagif

Sen var det bara körslaget kvar...
Jag är som jag tidigare sagt inte den person som kollar på program som Körslaget, TV4:s jättehitt har gått mig förbi de tidigare säsongerna. Och när jag hörde att Vetlanda skulle vara med var jag fortfarande tveksam till om jag skulle titta.
Men det är det som är kul med en liten stad som Vetlanda. När något sådant här händer känner man alltid någon som ska vara med och vips känner man sig delaktig i att skapa deras framgång.
Dessutom var de (med partiska ögon) väldigt duktiga.
Putte som är deras ledare är dessutom en person som man gärna ger sitt stöd. Så ikväll blir det mys i soffan framför just körslaget!

Forza Team Putte!

Kolla in TV4:s sida om körslaget:
TV4: Låtar och telefonnummer

Glöm inte rösta! Vetlanda är först ut med hitten "Moves like Jagger.


Nu är det dags att börja förbereda sig inför resan mot Gransholm!

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar