torsdag 27 september 2012

Tycker SvFF borde...

Jag tycker verkligen att SvFF borde byta namn på det svenska seriesystemet! Allsvenskan och Superettan köper jag, det kan vara OK även om jag tycker att Superettan likväl hade bytt också!
Sedan borde serierna kort och gott heta Div, 3, 4, 5, 6, 7...
Varför?
Jo för att man ofta hör oinsatt folk säga saker som: "de spelar i div2, fatta hur högt det är!" om ett lag som i själva verket spelar i den svenska fjärdedivisionen! OK, jag håller med dem om att för den här klubben och orten är det extremt bra att ligga på den nivån. Men det hör inte hit.
Även om högsta serien i Sverige heter Allsvenskan så är det division 1 och därför bör det inte finnas en annan serie som heter division 1 o.s.v.
Ni fattar hur jag tänker!
Frågan är hur SvFF tänkte när de skapade namnen!

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar