onsdag 3 oktober 2012

Grattis Vetlanda!

Vetlanda utmanar Sverige i körslaget på TV4, men ikväll blev de redan bäst i Sverige på något annat... Riktigt kul, grattis till Elit Vetlanda Speedway som nyss blev klara Svenska Mästare 2012.

Jag kan i ärlighetens namn erkänna att jag inte är en Speedway fantast, jag har kanske sett max 10 matcher i hela mitt liv och jag var inte på finalen idag trots att jag var i Vetlanda när den startade.
Istället åkte jag hem till Växjö, men här hemma har jag följt finalen via Aftonbladets live-rapporter.

Riktigt kul för Vetlanda, en stad där flaggorna hänger ur vart och vartannat fönster, en stad där alla sluter upp bakom klubben, och idag har det märkts att det var speedway-feber i staden!

Stort grattis!

//M

Från AB:
"Ny otäck krasch i finalserien"
"Domarskandal i Speedway-finalen"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar