måndag 8 oktober 2012

Skönt att ta sig tiden att tänka!

Ibland behöver man ett par dagar helt för sig själv, en stund för funderingar. "Take time to think" helt enkelt.

Det senaste dygnet var en sådan tid, bearbeta vad som hänt, vad man kunde gjort annorlunda, hur man ska göra i fortsättningen och främst vad är nästa mål? Vart sitter nästa milstolpe?
Min ideologi är solklar, lika så min filosofi. Men vägen är kanske inte riktigt färdig, men det är så jag vill ha det. Allt jag vill veta är vart vägen ska leda och vilka platser på vägen som jag vill passera men om jag kände till varje kurva hade det inte funnits någon triggande spänning. Jag vill ha oväntade hinder, utmaningar i vardagen så att kalla dem.

Jag hade kunnat vara bitter idag men det klär mig inte, inte längre. Förr kunde jag verkligen vara bitter men jag ser ingen mening med det. Om man ska gråta över allt som händer i denna världen... Ja ni förstår... Det går inte! Och om man ska göra det, välj då något som verkligen är värt det!

Nu tar vi några dagar ledigt. Men inte bloggen, den fortsätter precis som vanligt!

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar