torsdag 4 oktober 2012

Så nära för HIF...

Helsingborgs IF ställdes idag inför en tuff uppgift i EL-gruppspelet när de gästades av Twente.
Men efter 45min såg det ut som att HIF skulle lyckas med en riktig skräll...

Jag vet faktiskt inte just nu vad jag tycker är mest synd, att HIF tappade 2-0 till 2-2 eller att de i dagsläget ser ut att missa Europaspel till 2013. Kanske är det lite av båda.
För egentligen är 2-2 mot Twente ett mer än godkänt resultat, men självklart är det bittert att det slutar 2-2 efter att HIF haft 2-0 i halvtid och att de dessutom stod emot så pass länge som de gjorde.
Men eftersom att jag inte håller på HIF (eller något annat allsvenskt lag för den delen heller) så tycker jag inte att resultatet just nu är det viktigaste. Till att börja med handlar det om att få ut svenska lag i gruppspelen i EL och CL, sen när vi har en rutin på det, då ska vi börja jaga resultaten!

Och flera gånger innan har jag bloggat om hur viktigt jag anser att det är med kontinuitet och erfarenhet av spel på denna nivån och där anser jag att Helsingborgs IF är en klubb som bör finnas med.
Varför?
Helsingborgs IF är en bra förening från en stad som oftast sluter upp bakom sitt lag, så var dock tyvärr inte fallet idag, men i övrigt vet jag att staden är stolta över sin fotbollsklubb. Helsingborg är också en klubb som har vågat satsa på talangutveckling och som kommer att fortsätta producera svenska fotbollsspelare. Helsingborg har också de senaste åren börjat en resa som idag har tagit dem till gruppspelet i Europa League och därmed är de redan en bit på vägen. Jag hoppas verkligen att HIF klättrar lite i den Allsvenska tabellen, eller att de tar hem Svenska Cupen så att vi får se dem i Europa nästa säsong! Men först ska de spela klart den här resan, och idag var det riktigt nära att HIF klättrade upp på en andra plats i gruppen, ja det var riktigt nära!

Lycka till i fortsättningen HIF!

//M

Läs mer om matchen på HD:
"HIF nära skräll mot Twente"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar