måndag 1 oktober 2012

Svårt att polisanmäla!

Då fick man se en baksida av sitt jobb, man har inte tid att fungera i samhället!
Skulle göra en polisanmälan för bilen idag! Och när jag väl kom fram säger den första kvinnan:
"Vi behöver att du kommer hit mellan kl. 10-19 en vardag".
Jag svarar:
"Det kan bli ett problem då jag åker kl. 8 och inte kommer hem fören tidigast kl. 19:10 på vardagar!".
Hon säger då:
"Jag kopplar dig till receptionen i Växjö".
... Så efter en stund kommer en ny kvinna i luren:
"Hej! Vi behöver titta på din bil, när kan du komma hit?".
Jag svarar:
"Kl. 7 på morgonen eller 20:00 på kvällen".
Hon säger igen:
"Ok, det går inte lösa på en annan tid?".
Jag:
"Nej, om inte någon annan kan köra bilen till er?".
Hon:
"Nej, vi behöver dig också?".
Jag:
"Ok, om två veckor på tisdag kan jag!".
Hon:
"Jag kopplar dig till en utredare".
... Efter ett tag svarar en man:
"Hej! Hörde om ditt problem, det får vi lösa åt dig, det är ju inte ditt fel att någon kört på dig!".
Jag:
"TACK".

Omständligt att vara offer på 2000-talet.

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar