onsdag 3 oktober 2012

Så arg!!!

Som jag skrev här om dagen så har min bil blivit skadad (troligtvis påkörd/påbackad) när den stått parkerad där jag bor. Personen som har skadat bilen har inte gett sig till känna och jag har gått tillväga på följande sätt.
1. Polisanmält (smitningsolycka).
2. Anmält det till försäkringsbolaget.
3. Tagit bilen till verkstad.

På alla dessa ställen ber dom om vittnen på olyckan och säger att det inte är säkert att det kommer att klassas som en parkeringsolycka om jag inte kan bevisa att jag inte gjort skadan själv. De pratar då om en självrisk som är enormt mycket högre.

Så frågan jag ställer till mig själv:
Ska man ljuga i framtiden? Ska man alltid be kompisar vara vittnen i lägen som detta?
Att vara ärlig verkar ju inte vara rätt väg att gå eftersom att man som offer blir behandlad som skit!
Och nummer två, det kanske är dags att byta försäkringsbolag?
Jag fick ett riktigt otrevligt bemötande när jag ringde ang. skadan.
Nu ska jag inte hänga ut ett bolag innan ärendet är avslutat, men om de skulle straffa mig för något jag inte gjort, då kommer jag både säga upp försäkringen och se till att svarta ner deras varumärke så mycket jag bara kan! För behandlar de mig som skit så ska jag se till att kasta skit tillbaka!

Men vi får väl hoppas att ärligheten varar längst, annars blir jag djupt besviken på det svenska systemet!

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar