onsdag 24 oktober 2012

Tack för konstgräset!

Insåg precis (när jag började fundera inför morgondagens träning) på hur bortskämd man blivit sedan konstgräset kom.
Det är bara backa tiden ett par år, då fick man gå in vid den här tiden och eftersom att innebandy, handboll och gymnastiken prioriterades före fotbollen när det gäller inomhushallar fick man inte bara dåliga tider utan också de sämsta hallarna. Sedan gick man på en inte särskilt välskött grusplan, och för oss som ville bedriva fotboll året runt var det tre -fyra helvetesmånader.
Men det är annorlunda nu, mycket.
Ändå kommer det bli brist på plantider i vinter, Vetlanda står bara med en konstgräsplan, ännu.

Det som jag faktiskt ändå tycker är lite konstigt är att samtliga seniorlag prioriteras på dessa tider.
Förlåt mig för vad jag kommer säga nu.
Men när alla klubbar är igång och tränar igen kommer de som är unga och lovande att få ta de sämsta tiderna. Herrlag från div 6 och 5 går före.
Hur fan tänker man?
Ett duktigt (riktigt duktigt) P15 och P17 med massor av lovande kommunala talanger får stå vid sidan av och se när lagen från den lägsta serien prioriteras, det är skrämmande.
Jag tycker inte att det är skrämmande för att vårt P15 skulle slagit de flesta lagen från division 6 utan för att man inte väljer att satsa på våra talanger.
Det är riktigt synd.
Jag kan förstå att våra främsta seniorlag dam/herr prioriteras men sen bör man släppa in de ungdomslag som väljer att träna hela vintern.

Men jag är ändå tacksam för att vi fått en konstgräsplan och jag hoppas verkligen inte att det är den sista.

//M

2 kommentarer:

  1. I Sävsjö kommun finns inte en enda konstgräsplan :(

    SvaraRadera
  2. Du har så himla rätt

    SvaraRadera