torsdag 4 oktober 2012

Hur tänker Hamrén?

Match på gång, mot Färöarna och Tyskland. Hamrén har tagit ut sin trupp och den innehöll några "överraskningar", frågan är om de kommer få spela?

Först på schemat är det Färöarna (12/10) och sedan Tyskland (16/10) båda matcherna är borta. Några mer eller mindre "nya" spelare är uttagna i Hamréns trupp och många svenska fans vill se dem spela. Den stora frågan är, hur tänker Erik Hamrén just nu?
Vill han ställa samma lag på planen i båda matcherna och på så sätt använda matchen mot Färöarna som ett tillfälle för att spela ihop laget inför Tyskland? Då tror jag att Hamrén tar ut laget efter rutin. Då tror jag att Sana och grabbarna hamnar utanför startelvan.
Alternativ två, det som jag hoppas på, är att Hamrén ger dessa grabbar chansen att visa upp sig i matchen mot Färöarna. Då tror jag också på en kross i den matchen!
Dessa grabbar kommer att vara betydligt mer motiverade att gå på max i en sådan match.
Jag skulle gärna också se att vi byter målvakt i matchen mot Färöarna, till att börja med.
Men hur tankarna går hos Hamrén och Allbäck får vi veta först nästa vecka, tills dess kan vi bara hoppas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar