torsdag 18 augusti 2011

Inga problem!

Vilken vecka det har varit så här långt!
I måndags kom första passet på 10km, igår kom ett pass på över 12km!

Jag brukar alltid lägga fokusen på att öka långsamt, stanna kvar på distanserna och göra dem till en vana. Men nu har det rullat på!
Vi (jag och den vite kenyanen" kom dock fram till igår att vi har hittat en bra distans nu. Vi nöjer oss där fram till vårkanten.
Upplägget nu är att varje vecka göra ett pass på 12-13km, ett pass på 7-8km samt intervaller en dag varje vecka. Det långa passet kommer vi att köra tillsammans.
Inbland kan det också bli så att vi kör intervallerna i grupp med en klubb här i stan.

Men det är så skönt att vägen hit har gått i stort sätt problemfritt! Hade en vecka med sjukdom för ett tag sedan men det var inte värre än att jag kunde köra styrka och promenader den veckan!
Må turen hålla i sig nu!

Läste en intressant artikel på AB: "Så får du tid att träna"
Kul eftersom att det har varit en diskussion på jobbet som jag haft med min kusin.
Jag sa till henne att det inte är så svårt att hitta 2h om dagen.
Hon har en liten knös och har nyligen börjat jobba och jag föreslog att hon skulle ställa om väckarklockan 30-45min tidigare och ta med sig barnvagnen på 40-60min promenad. Samt att hon skulle skippa en del TV-tittande på kvällen och ge sig ut 30min. Eftersom att hon redan cyklar till och från jobbet (även på lunchen) så är hon redan där uppe i 2h.
Hon tyckte jag var dum i mitt argument!
Jag försökte svara med att jag går 1.30h-2h varje dag med mina hundar och hinner ändå med min övriga träning.
Det hjälpte inte.
Men jag antar att vi lever i två helt olika världar!

Jag tror ändå huvudsyftet med att man motionerar måste vara att man själv vill, att hitta tiden, det gör vi om vi bara vill!

AB: Så får du tid att träna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar