söndag 10 juni 2012

Euro2012, Grupp C inleds...


Idag börjar grupp C vilket också innebär att stornationerna Spanien och Italien får visa upp sig i EM men också Irland och Kroatien som i många ögon redan är uträknade.

Spanien vs. Italien börjar kl. 18:00 och jag personligen tror på en relativt komfortabel seger för spanjorerna, de känns trots de stora skadebekymmerna som ett av EM's bästa lag. Man ska aldrig räkna ut en nation som Italien men jag tror att de kommer att få ännu ett tufft mästerskap.
Om jag skulle tippa ett resultat så säger magkänslan 2-0.

I den andra matchen mellan de uträknade Irland och Kroatien tror jag på Irland, (en seger för Irland ger dessutom 3,55 i odds på svenskaspel). Irland må vara ett av EM's sämsta lag men de är ett lag till skillnad från vad jag sett av kroaterna. 1-0 tror jag ligger som det hetaste resultatet, men ett spel på matchen hade jag satt 1-0, 1-1, 2-1 för att gardera upp!

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar