torsdag 21 juni 2012

Svar på tal ang. att vara fotbollstränare!

Det finns många i min närhet som tycker att mitt fotbollsengagemang är för stort, och de flesta hänvisar det till att jag har slitit ut mig.
Kommentarerna är ofta "i och med ditt jobb bör du inte ha tid" eller "du får ju tänka på pendlingen".
Fuck it! Lägg ner!

Fotbollen gör min själ glad!
Hade jag fått en möjlighet att tjäna tillräckligt med pengar på det för att gå runt ekonomiskt hade jag inte tvekat en sekund! Det är sanningen! Jag hade kunnat sänka min lön alla dagar i veckan för möjligheten! Så sätt punkt för snacket om att det är fotbollen som bränner ut mig!

Fotbollen i kombination med min underbara sambo och närmaste familj är de enda anledningarna till att ögonen öppnas på morgonen. Punkt.

På tal om min sambo! Vilken fantastisk människa! Hon fixar mina matlådor, hon städar upp efter mig när jag slarvar och stressar! Men viktigast av allt, hon står vid min sida och tar emot mig när jag faller! Hon lyfter mig extra när jag redan är på väg uppåt och hon kramar mig hårdast när jag behöver det som mest!
All hennes kärlek och support är viktigast!

Familjen först, bollen sen!

//M

1 kommentar: